Sök:

Sökresultat:

8908 Uppsatser om Blue Drive System - Sida 1 av 594

Eldistribution på offshoreenheter -Jämförelse av AC- och DC-anläggningar

Den här rapporten har som syfte att utreda vilket eldistributionssystem för offshoreenheter som sparar mest vikt och utrymme. De två elsystem som jämförs är GVAs standard system och Siemens Blue Drive System. Rapporten innehåller en teoretisk bakgrund för båda systemen och dimensionering av systemens kraftkablar samt beräkning av kabelvikter och komponentvikten för systemen. För att uppskatta kabel- rutter och längder kommer ritningsunderlag för GVAs offshoreenhet 7500 att användas.Resultatet visar att GVAs standard system är det eldistributionssystem som har den lägsta totalvikten med 168 ton, GVAs standard system har en vikt som är 101 ton lägre än Siemens Blue Drive System som har en vikt på är 269 ton. GVAs standard system har en lägre ström vilket gör att ledararean blir mindre och i med det blir kabelvikten mindre.

Optimering av ett färdigvarulager

Den här rapporten har som syfte att utreda vilket eldistributionssystem för offshoreenheter som sparar mest vikt och utrymme. De två elsystem som jämförs är GVAs standard system och Siemens Blue Drive System. Rapporten innehåller en teoretisk bakgrund för båda systemen och dimensionering av systemens kraftkablar samt beräkning av kabelvikter och komponentvikten för systemen. För att uppskatta kabel- rutter och längder kommer ritningsunderlag för GVAs offshoreenhet 7500 att användas.Resultatet visar att GVAs standard system är det eldistributionssystem som har den lägsta totalvikten med 168 ton, GVAs standard system har en vikt som är 101 ton lägre än Siemens Blue Drive System som har en vikt på är 269 ton. GVAs standard system har en lägre ström vilket gör att ledararean blir mindre och i med det blir kabelvikten mindre.

Processkartläggning för ökad vårdkvalitet och tillgänglighet

Den här rapporten har som syfte att utreda vilket eldistributionssystem för offshoreenheter som sparar mest vikt och utrymme. De två elsystem som jämförs är GVAs standard system och Siemens Blue Drive System. Rapporten innehåller en teoretisk bakgrund för båda systemen och dimensionering av systemens kraftkablar samt beräkning av kabelvikter och komponentvikten för systemen. För att uppskatta kabel- rutter och längder kommer ritningsunderlag för GVAs offshoreenhet 7500 att användas.Resultatet visar att GVAs standard system är det eldistributionssystem som har den lägsta totalvikten med 168 ton, GVAs standard system har en vikt som är 101 ton lägre än Siemens Blue Drive System som har en vikt på är 269 ton. GVAs standard system har en lägre ström vilket gör att ledararean blir mindre och i med det blir kabelvikten mindre.

Utbredning av akustiska vågor i elastisk platta

Den här rapporten har som syfte att utreda vilket eldistributionssystem för offshoreenheter som sparar mest vikt och utrymme. De två elsystem som jämförs är GVAs standard system och Siemens Blue Drive System. Rapporten innehåller en teoretisk bakgrund för båda systemen och dimensionering av systemens kraftkablar samt beräkning av kabelvikter och komponentvikten för systemen. För att uppskatta kabel- rutter och längder kommer ritningsunderlag för GVAs offshoreenhet 7500 att användas.Resultatet visar att GVAs standard system är det eldistributionssystem som har den lägsta totalvikten med 168 ton, GVAs standard system har en vikt som är 101 ton lägre än Siemens Blue Drive System som har en vikt på är 269 ton. GVAs standard system har en lägre ström vilket gör att ledararean blir mindre och i med det blir kabelvikten mindre.

Polyakrylsyras förmåga att lösa upp hårt slam från PWR-ånggeneratorer

Den här rapporten har som syfte att utreda vilket eldistributionssystem för offshoreenheter som sparar mest vikt och utrymme. De två elsystem som jämförs är GVAs standard system och Siemens Blue Drive System. Rapporten innehåller en teoretisk bakgrund för båda systemen och dimensionering av systemens kraftkablar samt beräkning av kabelvikter och komponentvikten för systemen. För att uppskatta kabel- rutter och längder kommer ritningsunderlag för GVAs offshoreenhet 7500 att användas.Resultatet visar att GVAs standard system är det eldistributionssystem som har den lägsta totalvikten med 168 ton, GVAs standard system har en vikt som är 101 ton lägre än Siemens Blue Drive System som har en vikt på är 269 ton. GVAs standard system har en lägre ström vilket gör att ledararean blir mindre och i med det blir kabelvikten mindre.

Beslutsstöd för underhåll av järnvägsfordon - En studie om utökat användande av hjulskadedetektorer i det proaktiva underhållsarbetet

Den här rapporten har som syfte att utreda vilket eldistributionssystem för offshoreenheter som sparar mest vikt och utrymme. De två elsystem som jämförs är GVAs standard system och Siemens Blue Drive System. Rapporten innehåller en teoretisk bakgrund för båda systemen och dimensionering av systemens kraftkablar samt beräkning av kabelvikter och komponentvikten för systemen. För att uppskatta kabel- rutter och längder kommer ritningsunderlag för GVAs offshoreenhet 7500 att användas.Resultatet visar att GVAs standard system är det eldistributionssystem som har den lägsta totalvikten med 168 ton, GVAs standard system har en vikt som är 101 ton lägre än Siemens Blue Drive System som har en vikt på är 269 ton. GVAs standard system har en lägre ström vilket gör att ledararean blir mindre och i med det blir kabelvikten mindre.

En jämförelse mellan traditionell och modern taktäckning av industribyggnader

Den här rapporten har som syfte att utreda vilket eldistributionssystem för offshoreenheter som sparar mest vikt och utrymme. De två elsystem som jämförs är GVAs standard system och Siemens Blue Drive System. Rapporten innehåller en teoretisk bakgrund för båda systemen och dimensionering av systemens kraftkablar samt beräkning av kabelvikter och komponentvikten för systemen. För att uppskatta kabel- rutter och längder kommer ritningsunderlag för GVAs offshoreenhet 7500 att användas.Resultatet visar att GVAs standard system är det eldistributionssystem som har den lägsta totalvikten med 168 ton, GVAs standard system har en vikt som är 101 ton lägre än Siemens Blue Drive System som har en vikt på är 269 ton. GVAs standard system har en lägre ström vilket gör att ledararean blir mindre och i med det blir kabelvikten mindre.

Transportsfordon för rullstolsburna

A vehicle that carries a person sitting in a wheelchair has been rebuilt. The original vehicle was provided with a petrol engine, hydrostatic drive and a mechanical steering rod, making it noisy and hard to maneuver. The purpose with this project was to convert the vehicle to make it more environmental and easier to drive.A new design has been proposed where an electrical drive has replaced the noisy combustion engine and an electrical motor with joystick control has replaced the manual steering.The project was divided into two parts. One mechanical part where the construction of the drive and steering were to be decided. The other part involved programming the microprocessor and implementation of all the necessary electrical for the control system of the vehicle.

Installation av övervakningssytem ombord på fartyget M/S Andromeda

This report is regarding an electrical installation of an alarm system on a post fishingboat called Andromeda. The background of the installation was an earlier andinadequate alarm system that led to a motor failure. The ship was taken out of serviceand was sold to Björn Magndahl who rebuilt it to a yacht.The project was conducted partly by developing the existing systems, partly bydocumenting the work by means of electrical blue prints. Except the alarm systems, aninstallation of the frequency control unit for the bow thruster was installed.The installation was working fine and the outcome of the documentation was handedover in a form of a binder during the test drive of the systems and the assignment wasapproved..

Släpslangspridning av gödsel, kan det löna sig? :

I have chosen to work with drag hose system and try to find an alternative to spread manure with a usually tank system, see if you can make a profit and what advantage and disadvantage the system has. The purpose whith the project has been to try to make a system that can spread manure at better occasions than farmers do today and above everything make a financial addition. Today it is just a heavy work and takes a lot of time. I have counted on investment costs and carefully examined what equipment you need. I have not the technical details in my project, I have just tried to understand how it is to spread manure with drag hose system today. What is drag hose system? You put a hose in your manuretank, connect it to a pump that is driven by a traktor or stationary engine. You place a hose that reach the field were you are going to spread.

Diagnostiksystem i gaffeltruckar

This is a final thesis done at BT, considering one of their forklift truck models called Reflex. The first part of this report is about a preliminary investigation investigating what kind of diagnostic systems BTwants to use, and also which demands there are to meet all expectations on such system. Secondly a diagnostic system, which will show if the drive wheel is worn out, will be presented. In the preliminary investigation, two kinds of diagnostic systems were mentioned. These were Model based diagnosis and Predictive analysis.

Automatisk trimning av drivsystemreglering från MATLAB

This master thesis covers the development of an automatic tuning process for the existing speed controller for drive systems. The drive systems are resonant two-mass systems where a motor is used to drive a load connected by a shaft. The developed method relies heavily on system identification and the construction of a complete mechanical model of the process. With this approach, the common problem with poor load speed control that derives from measuring only the motor speed can be addressed and solved for a majority of such processes.The automatic tuning method has along with general test functions been implemented in a complete tool for automatic tuning, testing and performance evaluation and reporting for drive systems..

På drift med Spinoza och Freud

This essay attempts to examine whether it is possible to find a mutual understanding of the concept of drive between Spinoza?s philosophy and Freud?s psychoanalytical theory. Former texts on this subject have given a variety of conclusions: from a radical separation between the two authors to a complete identification between the two. The drive, or the desire which is the term Spinoza uses, has in Spinoza?s philosophy its foundation in the concept of conatus.

Övervakningssystem för båtelektronik

Leisure boats of today have a lot of electronics that needs battery power to work. In additionto that electric propulsion systems have gotten more popular lately, which further increasesthe demand for high battery capacity. The batteries used are mostly lead-acid batteries and toget the most out of the batteries it is important to treat them right. To optimize the electricsystem it is important to have knowledge of how the batteries and the electric motor are usedand which factors affect e.g. efficiency and recharging.A new electric drive that can replace old diesel engines is being developed and needs testingand evaluation.

En implementationsstudie av molntjänsters API

Molntjänsterna Dropbox, Google Drive, Microsoft OneDrive och Box har implementerats. Syftet med rapporten är att observera vilka problem som kan uppstå vid implementationen av molntjänsterna, och hur dessa problem kan lösas. Resultatet blev att molntjänsterna hade liknande problem. Problemen som uppstod var att alla molntjänster förutom Google Drive kunde bara öppna filväljaren i en popup. Att ange rätt domännamn blev ett problem för flera molntjänster då det var olika hur mycket av URLen som behövde anges, vilket berodde på respektive API..

1 Nästa sida ->